dijous, 12 de març del 2009

CRONICA CINQUENA ETAPA DE LES TRAIL SERIES CISTER

Punt i final amb molt d’èxit de la Trail Series Cister oraganitzada pel Club Excursionista Montblanc

El passat 22 de febrer es va posar punt i final a la Trail Series Cister amb la cinquena etapa d’aquesta entre Montblanc i Poblet. Un total de 21 integrants del Club Excursionista Montblanc hi van prendre part amb un recorregut d’11 km i uns 474 m de desnivell acumulat.

Es va sortir a les 9 del matí de la Residència Llar Conca de Barberà després de donar el tret de sortida amb un petard. Van enfilar en direcció a St. Joan pel camí de Tàrrega. Més amunt es van desviar per poder fer les escales on dónen quasi a la pista que dóna al sender fins a dalt a St. Joan.

Allí es van trobar la sorpresa que d’altres membres del club que s’havien avançat, sortinst a les 8 del matí, van preparar un foc per fer pa torrat amb carn i llonganissa a la brasa per gentilesa del Club Excursionista Montblanc.

Després d’esmorzar, es va fer la foto al mirador de St. Joan i a continuació es va continuar en direcció a l’Ermita de la Santíssima Trinitat. Un cop arribat allí es van enfilar per una pista fins al Coll de la Vena on van baixar fins al Menatxo. Després van agafar una pista en direcció a les Masies de Poblet i després arribant al Monestir de Poblet.

Un cop arribats tots a Poblet, i després de segellar l’última casella del “forfait”, el Club va premiar a tots els aventurers amb un diploma acreditatiu donant testimoni de que s’havia finalitzat aquesta aventura amb un total de 105 km i uns 6000 m de desnivell acumulat.

CRONICA QUARTA ETAPA DE LES TRAIL SERIES CISTER

EL CLUB EXCURSIONISTA MONTBLANC REALITZA AMB ÈXIT LA 4ª ETAPA DEL TRAIL SERIES CISTER

El passat diumenge 15 de febrer 20 aventurers integrants del Club Excursionista Montblanc van realitzar amb èxit la quarta etapa del Trail Series Cister, entre Santes Creus i Montblanc. El recorregut va ser de 24 km i 575 m de desnivell positiu.

Van sortir a les 8 del matí del Monestir de Santes Creus on van agafar una pista. Als pocs quilòmetres van arribar al poble del Pla de Sta. Maria on van parar a esmorzar: un cafetó calentet ja que feia fresca.
Després van anar en direcció a Figuerola on van prendre la pista que s’enfilava cap al Coll de Prenafeta.
Després van baixar passant per l’Església de St. Nicolau. Aquí el terreny s’apropava a Prenafeta on al cap de pocs minuts hi van arribar. Van agafar una pista que passava pels prats propers a Barberà de la Conca, tot acabant al Santuari de la Serra de Montblanc.
Allí es va fer una mica de piscolabis per recuperar les forces perdudes.

El proper diumenge 22 de febrer, a les 9 del matí, es realitzarà la última etapa d’aquesta aventura que serà de Montblanc al Monestir de Poblet, on es segellarà l’última casella del forfait, i amb un fi de festa especial.

L’èxit és notable i cada vegada s’apunta més gent, per més informació i per apuntar-se: cem_muntanya@hotmail.com bé en el blog http://montblancxtrem.blogspot.com/ Agraïríem que s’avisés si s’apunta més gent.

Des del club volem agrair a tots els aventurers quan han realitzat el Trail Series Cister i a tots els acompanyants que amb el suport logístic han fet possible aquesta nova aventura.
Agraïr la col·laboració de les Oficines de Turisme de Montblanc i Poblet, així com l’Oficina de Gestió de la Ruta del Císter, les germanes del Monestir de Vallbona de les Monges, el Monestir de Santes Creus i la Beep de Montblanc.

dimecres, 4 de març del 2009

dimarts, 3 de març del 2009

CRONICA TERCERA ETAPA DE LES TRAIL SERIES CISTER

EL CLUB EXCURSIONISTA MONTBLANC REALITZA AMB ÈXIT LA 3ª ETAPA DE LA TRAIL SERIES CISTER

El passat diumenge 8 de febrer, una quinzena d’integrants del Club Excursionista Montblanc van realitzar la tercera etapa de la Trail Series Cister: Rocafort de Queralt – Santes Creus. Uns 23 km i uns 700 m de desnivell positiu.

Van sortir de Rocafort a les 8 del matí en direcció a Montbrió de la Marca on van haver de superar diferents turons fins arribar a la forta pujada de la Caserna del Comaverd.
La baixada del Coculló va ser la part més muntanyenca de la ruta: van haver de fer una petita “desgrimpada” i seguir per corriols poc clars on després van haver d’agafar diferents pistes que els els van portar fins al Pont d’Armentera i acabar finalment al Monestir de Santes Creus a les 13:30 hores. Tots els integrants van segellar el seu “forfait” al Monestir.
Al finalitzar l’etapa es va fer un petit piscolabis per a tots els aventurers.

La propera etapa es farà el pròxim diumenge dia 15 de febrer, es sortirà de Santes Creus i finalitzarà a Montblanc.

Des del Club es vol agrair a tots els aventurers per les ganes de voler caminar i sobretot de poder disfrutar amb un bon ambient.

CRONICA SEGONA ETAPA DE LES TRAIL SERIES CISTER

EL CLUB EXCURSIONISTA REALITZA LA SEGONA ETAPA DEL TRAIL SERIES CISTER AMB UN GRAN ÈXIT.

El passat dia 18 de gener, 24 membres del Club Excursionista Montblanc van realitzar la segona etapa del Trail Series Cister que consistia el recorregut, de 22 km i 600 m de desnivell, entre Vallbona de les Monges i Rocafort de Queralt.

Van sortir a les 8 del matí de Vallbona de les Monges, i van creuar el poble. A l'altra banda de la carretera començava una pista que van seguir força estona. La pujada no era gaire forta, però van ser 13 km.

Després van parar per esmorzar i agafar forces amb cafè calent, vi i unes gotetes de “reconstituent”.
Van passar el poble de Belltall on des d'aquest poble es pot resseguir un excel·lent camí carener amb vistes del Prepirineu. Ja de baixada van passar per Forès on van seguir baixant i van arribar a Rocafort de Queralt on van fer un “piscolabis” i celebrar aquesta final d’etapa.
I aquí va finalitzar la segona etapa de la Trail Series Císter.

La pròxima etapa consistirà en el recorregut de Rocafort de Queralt – Santes Creus.

Agraïr la col·laboració de les Oficines de Turisme de Montblanc i Poblet, així com l’Oficina de Gestió de la Ruta del Císter, les germanes del Monestir de Vallbona de les Monges i la Beep de Montblanc

CRONICA PRIMERA ETAPA DE LES TRAIL SERIES CISTER

EL CLUB EXCURSIONISTA MONTBLANC COMENÇA LA TRAIL SERIES CISTER

El passat diumenge dia 11 de Gener, 23 membres del Club Excursionista Montblanc prengueren part en aquesta nova aventura: Trail Series Cister, que consisteix a fer la Ruta del Cister a peu en diferents etapes.
En aquest cas va ser la primera etapa Poblet-Vallbona de les Monges amb un recorregut total de 24,840 km i amb un desnivell aproximat de 600 m.

Tot va començar a les 8 del matí a les portes del Monestir de Poblet. Allà se’ls hi va entregar a cada un dels participants un “forfait” on s’havia de segellar a cada monestir.
Després de segellar a Poblet, van emprendre el camí en direcció cap a l’Espluga de Francolí, avançant algun tram, per carretera.
Deixant el poble endarrere, van circular per pistes sense gaire desnivell. Un cop van creuar l'autopista, el camí, vorejat de conreus, es va tornant més bonic.

A partir d’aquí es van enfilar cap a la Serra del Tallat, fins arribar al Santuari que porta el mateix nom, on allà es va fer una parada per esmorzar una mica amb cafè calent.
La boira tan espessa els va impedir de gaudir de les vistes espectaculars que ofereix en aquest punt: L'Urgell, la Segarra, la Conca de Barberà, fins i tot el Mar.
Van baixar pel mateix senderó i van seguir la pista en lleuger descens que aviat els va portar fins l'encisador llogarret de Montblanaquet.Van sortir del poble i després d'una curta pujada van enfilar un sender de baixada que cada cop els va mostrar el seu objectiu més a prop fins arribar al Monestir de Vallbona de les Monges a les 14:00h. I un per un, van anar a segellar el forfait.

Val a dir que la boira espessa i el fang dels camins van ser un hàndicap pels aventurers.

I aquí va finalitzar la primera etapa de la Trail Series Císter. El proper diumenge dia 25 de gener es celebrarà la segona etapa d’aquesta aventura.
Tothom que es vulgui apuntar ho pot fer a través del correu cem_muntanya@hotmail.com bé en el blog http://montblancxtrem.blogspot.com/ .

Agraïr la col·laboració de les Oficines de Turisme de Montblanc, així com l’Oficina de Gestió de la Ruta del Císter, les germanes del Monestir de Vallbona de les Monges i la Beep de Montblanc.

dimarts, 13 de gener del 2009

TRAIL SERIES CISTER

Aquest grup d'intrepits excursionistes són els participants de les Trail Series Cister, activitat que s'engegà el dia 11 de gener amb l'intenció d'enllaçar els tres monestirs cistercencs en diferents etapes.
Activitat organitzada pel Club Excursionista Montblanc que preten fomentar la part més esportiva de la Ruta del Cister. El dia 11 fou la primera etapa, però els pròxims caps de setmana es realitzaran les següents etapes, així que si algu està interessat en realitzar-la es pot posar en contacte a traves de cem_muntanya@hotmail.com